Tuesday, May 22, 2012

Alop...

Assalamualaikum dan selamat pagi.

Hahahaha, lame giler ak tak update blog ni. Biase la sekarang ni agak busy sikit. Sekarang ni aku dh masuk keje baru. Now I'm working with Sime Darby Plantation as Cadet Assistant Manager tpi masih dalam training
lagi cik yah oi. Hahaha.

Training ni amik mase selama 9 bulan dan ada 3 fasa. Fasa pertama, kelas selama 1.5 bulan, kedua praktikal selama 1.5, pastu plak kene masuk kelas blik 1.5 bulan dan fasa terakhir sekali praktikal selama 4.5 bulan. Sekarng ni aku dh sampai praktikal 4.5 bulan tu. Aku kene kat Ladang Sabrang, Teluk Intan Perak.

Pas abis praktikal tu, ak ade last interview, english presentation dan 5 KM running test. Lulus semua tu insya Allah by early of November aku dh kene keje. Hahaha. Mmg penat gak la, almaklum la kite dh tua kan tetiba kene training lagi.

Aku pn tak jangka nk masuk program ni sbb ak dh best keje kat TM dul kan. Entah la, maybe ini rezeki aku kot, Bile ak dapat keje ngan TM, ak terus post kat fb aku, SELAMAT TINGGAL PLANTATION tpi selalunya benda yang kita tak suke, benda yang kita nk lari tu la yang akan sentiasa mahu berdamping ngan kita. Hahahaha. Sekarang ni, aku dh pn masuk estate balik.

First time masuk, mmg berat juga la aku nk terima sume ni, tpi bile lame kelamaan, alhamdulillah, dpt ikut sume program. Aku harap jalan ni adalah jalan yang betul untuk mase depan aku. Amin..

No comments:

Post a Comment